COACHING

Coaching

Ide o techniku zameranú na správne kladenie otázok, prostredníctvom ktorých couchovaný nachádza informácie a spätný pohľad na svoje správanie a uvažovanie. V konečnom dôsledku má couching dopad aj na budúcnosť, nakoľko získané informácie slúžia ako odrazový mostík pri hľadaní nových, dovtedy nevidených riešení.

 

Priblíženie procesu coachingu:

  • rôznorodé zameranie, témy si zamestnanec vyberá podľa aktuálneho
  • nastavenia, dajú sa meniť aj v priebehu coachingu,
  • stretnutie trvá v závislosti od dohody a riešeného problému,
  • tvorba vzájomne diskrétneho vzťahu,
  • vhodný aj pre začínajúcich pracovníkov v procese adaptácie.

 

Výhody:

  • identifikácia potenciálu zamestnanca,
  • podpora silných stránok osobnosti a práca s rezervnými vlastnosťami a zručnosťami,
  • atmosféra dôvery a otvorenosti,
  • efekt prenesený aj na prácu celého tímu,
  • osvojenie nových možností riešenia problémov a náročných situácií,
  • prínosné nielen pre pracovnú oblasť, ale i pre osobný život.